De Menvereniging Peel en Maas jaarlijkse Winterwandeling.

In dit piepjonge 2018 waren we welkom bij onze leden Carla en Wendy Denissen.
In onze nieuwsbrief onder het kopje Spotlicht op een nieuw lid hadden jullie al met deze leuke zussen kunnen kennismaken.
Nu waren we op de Horsterdijk  Melderslo.
Carla en haar partner Job en familie Vergeldt hebben een werkelijk indrukwekkend bedrijf.

Vergeldt Boomkwekerij.
We waren zeer vereerd, want normaal worden hier geen rondleiding gegeven.
Om jullie een idee te geven:
De kwekerij beslaat 15 hectare, waarvan 12 hectare vollegrond en leveren wereldwijd.
Ze hebben over 400 soorten Magnolia’s.
Eigen cultivars ontwikkeld zoals:
Acer palmatum: Peve Dave.Cornus kousa : Peve Foggy, Ginkgo Biloba: Peve Mariken,
En ook de mammoetboom en geënte heesters .
Ondertussen zit de concurrentie niet stil, maar dankzij doordachte innovatie en constante kwaliteit blijven ze fier overeind.

Het weer was prima, toch wel koud dus we waren blij dat er voor ons allemaal plaats was in de mooie kantine.
Het was er zelfs zo gezellig dat we ons moesten aanstoten om in beweging te komen.

We hebben gewandeld voor de John Deere tractoren langs, toen de bossen in langs het spoor, pauze gehouden bij de grubbenvorster speeltuin.
Op de foto is te zien dat er een paar zich daar prima geamuseerd hebben. Ondertussen kwamen we ook nog vader en moeder Vergeldt tegen met hun twee mooie basset hounds. Het waren echte alleseters dus daarom de bescherming want ze waren hartstikke lief.
Toen terug de bossen in en langs mooie menroutes, over een beekje en smal bruggetje ( waarvan het onderstel van een koets een oudere versie van het bruggetje was)  terug naar de gezellige kantine.

Frans en Piet waren ook gekomen en hadden zich daar goed genesteld omdat de een niet meer zo ver wilde lopen en de ander nog herstellende was van een nare operatie. We vonden het hartstikke tof dat jullie er waren, bijkletsen is ook wel zo leuk he? Frans veel succes met genezen!

De horde viel binnen en vond op de tafel heerlijke broodjes en keuze uit snert of groentesoep. Genietend van broodjes met ham en kaas en lekkere groentesoep of snert werd het snel later en kregen we de rondleiding door het bedrijf. Natuurlijk wilden we graag zien wat er in de kassen groeide en na een zeer interessante en grondige rondleiding door Carla en partner Job en Vader Vergeldt bedankten we iedereen en daarna vertrokken de meesten.

Bedankt voor deze fijne dag, zelfs het zonnetje werkte mee!
Iedereen de beste wensen voor een succesvol en gezellig menseizoen.