Menvakantie september 2016 (12-16 september)

Menvakantie 2016 Menvereniging Peel en Maas
Met 10 personen, 2 recreatiewagens en 4 paarden vertrokken we op maandag en dinsdag naar de appartementen op de Hakehoeve in Ellemeet. Gelegen op Schouwen Duivenland in de buurt van Renesse. Annie en Leo Lemson waren de eigenaren van deze mooie, landelijk gelegen, hoeve. Iedere ochtend maakten we samen een mooie rit door Schouwen-Duivenland en onze gastheer- en vrouw lieten ons de mooie en bijzondere plekken zien van hun omgeving, waarbij ze ook hun eigen tweespan met Friezen meenamen. We namen steeds een rijk gevulde koelbox mee die, tijdens onze pauzes onderweg, met plezier samen werden genuttigd. Ook stopten we onderweg bij boerderij Molenberg waar ze een gastvrijheid toonden naar menners die ik nooit eerder had meegemaakt. De gastheer kwam met een tafel naar buiten zodat we met zijn allen bij elkaar, konden smullen van de heerlijke zelfgebakken appeltaart met slagroom. We hebben het strand gezien, zeehonden, de duinen en mooie authentieke dorpjes en boerderijen, typerend voor dit gebied. Na iedere rit kregen de paarden een heerlijke wasbeurt met jawel een….hogedruk reiniger. De douche methode van onze gastheer. Het was even wennen maar alle vier de paarden lieten het zich welgevallen. Hierna mochten de paarden genieten van de zeelucht in de wei en lekker uitrusten.

1 avond gingen we naar een restaurant op het strand waar we genoten van de prachtige zonsondergang. Het eten was hier heerlijk. Ook hebben we, samen met de gastheer en vrouw een bbq genoten, waarbij een houtvuur voor extra sfeer zorgde. Samen kletsen over onze gezamenlijke hobby, moppen die werden getapt, onzinnig geneuzel, maar ook serieuze gesprekken zijn er gevoerd. Als met al vonden we het samen een zeer geslaagde gezellige men-vakantie, mede ook dankzij door onze vriendelijke gastheer/vrouw Annie en Leo Lemson!
Voor mij, de jongste van het gezelschap, was het de eerste keer en ik heb met volle teugen genoten van de sfeer, de mooie ritten en de leerzame lessen van de andere menners.
Hopelijk kan ik volgend jaar weer mee en dan met mijn eigen aanspanning….
Recreatiemenner Bianca Smits

Menvakantie