Menvereniging Peel en Maas organiseert Menwedstrijd te Ysselsteyn

Op 12 en 13 september organiseert ‘Menvereniging Peel en Maas’ voor de 27e keer de jaarlijkse samengestelde menwedstrijd te Ysselsteyn. De tweedaagse wedstrijd zal op zaterdag starten met dressuur en vaardigheid en op zondag wordt de marathon verreden.

Op zaterdag ochtend vanaf 9.00 uur zullen ruim 90 aanspanningen aan de start verschijnen, waaronder enkel-, dubbel- en vierspan paarden en pony’s. Zowel recreanten als wedstrijdrijders verschijnen aan de start. De entree voor de wedstrijd is gratis en er is volop gelegenheid voor gratis parkeren van auto’s en fietsen kort bij het hoofdterrein. De organisatie verwacht een spectaculair weekend, met als hoogtepunt de waterbak, gelegen op het hoofdterrein.

De wedstrijd zal worden verreden in de mooie bosrijke omgeving van Ysselsteyn. Alle hindernissen liggen op het hoofdterrein op de hoek Rouwkuilenweg – Pottevenweg, alsmede de dressuur en vaardigheid. Het terrein en de manege aan de Rouwkuilenweg 16 heeft dit jaar een nieuwe eigenaar gekregen. De nieuwe eigenaar ‘Mountainhorses VMD’ stelt haar terrein dit jaar ook ter beschikking en zal in het wedstrijdweekend een demonstratie verzorgen met hun gangenpaarden.

U kunt beide dagen genieten van zeer veel verschillende aanspanningen. Midden tussen de hindernissen op de hoek Rouwkuilenweg – Pottenvenweg is de consumptietent met zicht op alle hindernissen geplaatst, waar u kunt genieten van een hapje en/of drankje. Tussen 11.00 en 16.00 uur is een ideale tijd om een wandeling te maken en te genieten van een veelzijdig en afwisselend onderdeel van de aangespannen paardensport.

Wilt u ook nog graag starten op dit mooie evenement, er zijn nog startplaatsen vrij!! E-mail: wedstrijdsecretariaat@menverenigingpeelenmaas.nlRianne Baltissen in actie op wedstrijd door Cor van Dee, Photowerken