Winterwandeling 2016-2017

Traditiegetrouw komen de leden van onze menvereniging elke winter bij elkaar voor de zogenaamde kerstwandeling.

Lang, lang geleden werd er deze dag op uit gegaan met paard en koets. Maar vanwege vaak barre weersomstandigheden heeft men doen besluiten dat het beter is om zelf in beweging te zijn en is deze koetsentocht omgedoopt tot wandeling. Ieder jaar werden de leden uitgenodigd bij een ander lid. Normaalgesproken vindt deze activiteit plaats in het weekend dat het dichtst bij kerstmis valt. Aangezienkerstmis dit jaar helemaal in het weekend viel, is de wandeling doorgeschoven naar het nieuwe jaar.

Op zondag 8 januari waren de leden van Menvereniging Peel en Maas uitgenodigd bij Angela van de Ven en Anton van der Sanden, oftewel Mountainhorses VMD in Ysselsteyn.
Na ontvangst met koffie en thee met limburgse vlaai ging de wandelgroep er onder leiding van Grad Jacobs op uit in de bossen van Ysselsteyn.
Grad had hier in de bossen een prachtige wandeling uitgezet. Zowel op de heenweg als bij terugkomst werden we vriendelijk begroet door de hengstengroep van Angela en Anton welke op de Rouwkuilenweg loopt.

Tijdens de wandeling werd er even gepauzeerd bij de verzameling van Houben, waar tijd werd genomen voor een kleine borrel. Bij terugkomst in de kantine bij Angela en Anton wachtte er de soep van Gerrie met een heerlijk broodje. Na deze gezellige pitstop gaf Angela nog een kleine rondleiding op hun bedrijf.
Hoewel het zonnetje weg bleef hebben we met zijn allen genoten van deze heerlijke dag!

Klik HIER voor meer foto’s..

p1040716